Omar Louis

Van jongs af aan wist ik al dat ik bij een gemeente wilde werken. Als jongetje van acht kwam ik vanuit Irak naar Nederland. Vrij snel leerde ik de Nederlandse taal. Daardoor werd ik overal mee naartoe genomen om te helpen met het vertalen naar Arabisch voor mensen die de geen Nederlands konden. Zo had ik contact met allerlei instanties en hielp ik mensen met het invullen van formulieren. Daarmee is mijn interesse voor het werken bij een gemeente gewekt en die interesse is altijd gebleven. Ik wilde de dienstverlening in. Deze baan bij Ede is een perfecte match.

Nadat ik mijn HBO-studie Social Work had afgerond, was het niet eenvoudig om bij een gemeente in te stromen. Bij de meeste vacatures die mij aanspraken was een ervaring van rond de drie jaar een vereiste. Daarom heb ik eerst via een detacheringsbureau opdrachten bij verschillende gemeenten gedaan, om zo werkervaring op te doen. Uiteindelijk ben ik in 2019 bij gemeente Ede begonnen als startende uitkeringspecialist. Hier kreeg ik de kans om het vak te leren on the job.

Warm bad

In Ede ben ik in een warm bad terechtgekomen. De eerste maanden ben ik erg goed begeleid. Naast de begeleiding word ik ook in het diepe gegooid. Mijn begeleider houdt een oogje in het zeil: doe ik wat ik moet doen en doe ik het op de juiste manier. Als ik het goed doe, word ik steeds meer losgelaten. Deze werkmethode ervaar ik als heel prettig. Al vrij snel kon ik zelf aan de slag.

Overstap

In 2020 heb ik de overstap gemaakt naar de afdeling Publiekszaken. Ik was op zoek naar meer klantcontact en diversiteit. Ik ben erg tevreden over deze keuze en dankbaar voor de kans die ik heb gekregen. Ik heb het hier erg naar mijn zin. De focus van mijn werk ligt op het beoordelen van WMO aanvragen. Het geeft veel voldoening om mensen hier verder mee op weg te kunnen helpen.

Ambities

Ik ben leergierig en wil graag verschillende dingen doen en leren. Dit is gelukkig ook mogelijk binnen onze organisatie. Zo heb ik een cursus kunnen doen en mag ik op mijn verzoek extra bijspringen als medewerker bij de balie. Deze kans krijg ik ook binnen de gemeente. Mijn ambitie? Het klantcontactcentrum naar een hoger niveau tillen. Om zo nog meer van toegevoegde waarde te zijn voor de inwoners van onze gemeente.