Sollicitatieprocedure
Solliciteren bij de gemeente Ede is eenvoudig. Onder iedere vacature vind je een sollicitatieknop. Je klikt op de sollicitatieknop en stuurt je cv en motivatie op in Word of pdf. Je ontvangt van ons direct een sollicitatiebevestiging, zodat je weet dat je sollicitatie goed is aangekomen. In de vacaturetekst staat een uiterste datum tot wanneer je kunt reageren.
Open sollicitaties nemen wij niet in behandeling. We willen je vragen gericht op vacatures te reageren. Heb je interesse in een baan bij de gemeente Ede, maar is er nu voor jou geen geschikte vacature? Hou dan onze social mediakanalen in de gaten of maak een job-alert aan. Dit kan onderaan de pagina.
Na de sluitingsdatum bekijken we je sollicitatie en beslissen of we je uitnodigen voor een gesprek. De gespreksdata vind je al in de tekst bij de vacature. Wel zo makkelijk. Als we je uitnodigen voor een gesprek dan bellen we je op om een afspraak te plannen. Het aantal gesprekken en de gesprekspartners zijn voor iedere vacature anders. Daarna volgt eventueel een assessment of het maken van een casus. Ook kunnen we referenties opvragen of een (online) screening doen, bijvoorbeeld via databanken, zoekmachines en sociale netwerken.
Standaard bewaren wij jouw cv en motivatie één maand, conform de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wetgeving. Het kan zijn dat we toestemming vragen om je gegevens langer te bewaren.
We vragen van elke nieuwe medewerker een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De kosten hiervoor worden vergoed.